onsdag 29 juli 2009

Härliga tider!

Nämen på riktigt nu.

Ni skulle häpna om ni visste hur lite Stoffe egentligen sover just nu.

Det är någon extrem period som började - lägligt nog - typ en dag innan jag började jobba.

Det finns säkert 123 olika anledning till varför han sover så extremt dåligt. Men mina gissningar är:

- Värmen, hur vi än gör så har vi runt 22 grader i sovrummet, det optimala är runt 18 grader, för oss alla tre.

- Det faktum att han är ca 1 vecka från att lära sig gå, vi snackar utvecklingssprång som heter duga, mycket intryck och känslor som ska sjunka in, vilket sker nattetid när kroppen och hjärnan är avslappnad och ibland så ställer han sig upp mot sängkarmen fast han fortfarande sover. Bara för att!

- Mammigheten, han M Å S T E veta vart jag är varje vaken sekund. Ser han inte mig så blir det ramaskri.

- Tänderna, mer tänder på G.

Sååå...sammanfattningvis har vi alltså en bebis som sover tjugo minuter i taget, vaknar, klättrar upp på mig och skriker MA-MA MA -MA i örat samtidigt som han försöker bitas för att lindra att det kliar i hans mun och allt detta medan vi alla 3 ligger brevid varandra i en svettpöl.

Ahh..strålande tider...härliga tider...

Om inte det är kärlek så säg.

;)
_____

Inga kommentarer: