måndag 7 september 2009

Skitdag!

Vissa dagar kan bara försvinna ur historian. Idag är en sån dag.

Vaknade kl 05:50 av att Stoffe grät, 2 sek efter att sambon gått till jobbet, bara gå upp och ta upp honom, försöka natta om honom men han satte sig upp och började skratta istället. Det är ganska tidigt när man är frisk, men när man är sjuk är det nästan löjligt tidigt och speciellt när man inte sovit bra alls på hela natten, frös och svettades och konstiga tankar och drömmar.

Sen var det bara att sätta sig - lägga sig emellanåt - på vardagrumsgolvet och försöka underhålla honom, vilket inte är det lättaste när man inte är 100%. Han skulle upp överallt och när han inte fick det så började han storgråta och då är det bara att bära honom som gäller!

USCH...man känner sig så otillräcklig som förälder när man är sjuk och inte orkar som man brukar, och humöret påverkas ju också av att man är så trött.

Som tur var kom min underbara svärmor förbi på morgonen och lekte med honom här hemma så jag kunde stupa i säng, och det gjorde jag, bokstavligen talat, kom inte ihåg hur jag kom i säng ens. 3½ timme senare väcker hon mig för hon måste gå till jobbet.

Nu ska jag fortsätta sova bort den här skitdagen och hoppas på att morgondagen blir bättre.

_______

Inga kommentarer: