söndag 1 november 2009

Lördag & Söndag

I lördags var vi hemma hos mina föräldrar och blev bjudna på middag. Plankstek. Hur jäkla gott som helst. Oxfile med duchesse-potatismos, sparris, bacon och tomat, och ett glas rött vin till det! Sämre lördagmiddag kan man ha!

Sen gick vi en sväng till kyrkogården och jag tände ett ljus på farmor/farfar/farbrors grav. Dock grät Stoffe hela tiden pga av trötthet. Han sov bara 10 min på eftermiddagen i lördags, han brukar sova runt 2 timmar. Så han var mäkta trött på kvällen.

Det var - by the way - tänderna som spökade, det är en tand på gång nere. Än så länge bara en, men säkert flera som vi inte kan se ännu.

Ikväll skulle jag göra en mustig höstgryta med kött och rotfrukter. Men efter jag storstädat toaletten och städat resten av lägenheten så bestämde sambon att det skulle bli pizza istället.

Och jag tackade ju inte nej.

Och ikväll blir det någon film.

Pizza - film - slapparkväll.

Precis som en söndag ska vara.

___________

Inga kommentarer: