torsdag 7 januari 2010

Vad menar jag?

Ibland när jag kommer på saker i all hast, typ en bra låt som jag vet jag kommer glömma bort snabbt eller nåt gott recept som jag läser i nån tidning eller nån bok som fått bra recensioner, så brukar jag skriva små anteckningar i mobilen.

Typ " Lynn Anderson - A little bit more" eller "Whiter shade of pale" och så vidare.

Jag har typ kanske runt 6 olika anteckningar.

Men den roligaste anteckningen jag har lyder "Köp sånadär".

Va?

"Köp sånadär"

Inge mer.

Vad är det jag menar?

Vad är det jag vill köpa?

Vad är "sånadär"??

Satt jag på typ jobbet när jag kom på det!

- Ajuste! Jag måste köpa sånadär!!

Jag blir tokig.

Den anteckningen retar mig varje dag.

Jag kommer inte radera den förrän jag vet vad jag menade när jag skrev den.

När jag löst gåtan med "sånadär".

Sånadär känns som om det kan ha ett ganska stort område.

_______

1 kommentar:

Eldregn sa...

Haha jag gör samma sak själv ;) Det finns låttitlar, lösryckta meningar ur låtar (så jag kan ta reda på vad de heter sedan), whiskysorter, formuleringar till en uppsats (som just där och då lät så pass bra att de bara var tvungna att skrivas ned.... sedan tror jag inte jag använde mig av dem :S), det kan vara namn som jag inte har någon aning om längre vem det är eller varför jag skrivit ned det :P