tisdag 9 februari 2010

Rutiner!

Stoffe är en gosse av rutiner han.

Varje gång han kommer hem från dagmamman ska han ha russin och så vill han sitta framför tv:n och titta på mumintrollen (som för övrigt kan vara de sötaste som finns)

Sen efter ett tag så vill han hämta ut madrassen till vardagsrummen och bygga koja, sen efter det så vill han sitta på madrassen och dricka ur sin nappflaska - ja, han har fått dille på nappflaska, han som hatade det när han var liten men iaf -

Sen äter vi middag och efter det vill han bada och sen springa runt nakenfis och skrika och klättra lite mer på madrassen, kanske leka med bilar

Runt kvart i sju vill han kolla på Mora Träsk, inte hela cd:n utan det är bestämt 2 låtar som han ska kolla på, "Litet hus" samt "Tigerjakt", efter det är tandborstning som gäller och när han är klar med det så lägger han huvudet mot handen, tar min hand och leder mig till sovrummet för han vill sova, där tar sambon över och dom lägger sig i sängen och han somnar på typ 7 min.

Han har fått dille på nappflaska och på mig. Det är mamma som gäller hela tiden. Vad det än gäller så ska ja hålla honom i handen. Sött men lite tröttsamt när man står och lagar mat och han bokstavligen hänger i tröjan.

Lite extra jobbigt var det idag eftersom jag har ont på följande ställen: halsen, luftrören, ryggen, benen, ljumskarna, huvudet, fingrarna samt övriga kroppen.

Jag misstänker att jag blivit smittad av någon slags influensa.

Igårkväll låg jag och skakade och frossade samt mådde illa i sängen hela kvällen. Tog en illamåendetablett som jag däckade av och vaknade sen upp 3 timmar senare, utan illamående men med ovanstående istället.

Och jag vill verkligen inte vara hemma. Vill jobba men de skulle vara omöjligt i mitt nuvarande skick, så har varit hemma idag och ska vara hemma imorgon, måste kurera mig!!

Våga vägra vila!!

Eller hur var det nu?

_________

1 kommentar:

Eva sa...

HAHAHA
Jag kan inte annat än fnissa när jag läser om Stoffes rutiner.
Rutiner är liksom grejjen.
Det ska helst vara lika samma.....hela tiden och varje dag.
Jämt.
Det är trygghet det.
:)