söndag 16 maj 2010

Status!

Dagen har varit perfekt!

Vaknade och myste hela morgonen. Sambon gjorde äggröra med bacon till frukost.

Sen åkte vi iväg till Ytterjärna och fikade på kulturhuset där. En stor latte med morotskaka och Stoffe fick en ekologisk (!) kokosboll och fruktdryck. Sen åkte vi hem och sov middag och jag och stoffe somnade tätt ihop.

Sen vaknade vi och åt mcdonalds till lunch och Stoffe var på underbart humör. Skrattade och kramades vartannat.

En runda ner på stan för att inhandla det sista. Gick en sväng på leksaksaffären och Stoffe fick en liten paraplyvagn som han gick runt med på stan, jättestolt!

Åkte hem och badade och kramades ännu mer. Jag har överröst honom med pussar och kramar hela dagen och förberett honom för att vi ska åka iväg.

Sen kom det jobbiga.

Att säga hejdå.

Jag fick 2 stora pussar och slängpussar och kramar. Bet mig HÅRT i kinden för att inte börja gråta framför honom utan jag var som vanligt.

2 sek efter jag stängt dörren gråter jag och jag känner mitt hjärta gå sönder litegranna.

Just nu är jag beredd att stanna hemma, jag nästan hoppas på att en förbannat askmoln ska komma och stänga ner allt.

Men det ändras förhoppningsvis. När jag gråtit klart och börjar tänka klarare.

Just nu:

Rödgråten, snorig och inte långt ifrån att avboka resan.

________

Inga kommentarer: