tisdag 26 april 2011

Skryt och lite tårar!

Alla som inte gillar lite hederligt skryt kan sluta läsa...nu.

Men.

Vi hade utvecklingsamtal med dagmamman idag och hon hade bara gott att säga om vår Stoffe. Han var lyhörd, lekte bra med andra, var jättebra på att lägga pussel, delar med sig, äter bra, sover bra, går på pottan, är glad och nöjd, kan leka ensam också osv osv.

Och så sa hon - "Jag har en överraskning åt er" och la fram den här:



- "Han har ritat av mamma"

Jag höll på att smälla av på plats. Fick bita mig hårt i läppen för att inte börja gråta och verka väldigt labil på plats. Min älskling har ritat sin första huvudfoting. (försök bortse från att mamma har en mustach som Hitler, utan det är bara mammas stora pussmun..okej??)

Det är stort..förlåt...det är lika gigantiskt som mitt hjärta är just nu!

Hon sa att det var jätteduktigt gjort för att vara 2½ år och jag höll på att spricka av stolthet. Barnsligt att bli så glad för en sån sak kanske men att han är så duktig och att dagmamman tycker om honom så mycket gör ju att vi blir så stolta!

Våran lilla skitunge, som driver oss till vansinne ibland men det får han så gärna göra. I all evighet!

____________

Inga kommentarer: