söndag 4 december 2011

Söndagspyssel!

Idag var det storstädning på schemat..eller egentligen inte...men jag fick ett ryck så det vart till att storstäda köket på förmiddagen och sen tog  vi en liten paus för att åka på kalas man födelsedagsbarnet hade blivit magsjuk, så det var till att ändra planerna och vi åkte till mina föräldrar istället.

Där var redan en av mina systrar och hennes familj så det vart en spontan familjeträff och min mor höll på att baka lussebullar, så vi stannade och bakade lite vi med. Det vart hur gott som helst.

Ett tips är att istället för att pensla med ägg är att pensla dom med smält smör och vaniljsocker, kanske inte det mest fettsnålaste men herregud va gott det är!

Sen åkte vi hem och jag storstäda badrummet, så nu är det skinade rent i varendra vrå. Nästa helg får sovrummen och vardagsrummet sig en omgång tror jag.

Till middag blev det fetaostgratinerad lax, dillpotatis, hollandaisås och smörslungad sparris. Hur gott som helst och en perfekt söndagsmiddag.

Inga kommentarer: