tisdag 28 februari 2012

Dagis vs dagmamma

Egna barn andras ungar.

Fick jag bekräftat för mig idag på när jag hämtade Stoffe på dagis. 

Han går ju hos dagmamma i vanliga fall och jag är lite anti när det gäller dagis överhuvudtaget. Men han är på dagis denna vecka för dagmamman har semester. 

Men iaf

Idag hämtade jag Stoffe och när jag stod brevid när han klädde på sig så kommer en unge och börjar rycka i min jacka, jag ler lite och säger hej men fortsätter prata med Stoffe då han pratar om allt som hänt. 

Då tar ungj*veln sats och slår mig rakt i min lilla - men ack så befintliga - bebismage. 

Eh.

Ursäkta? Vad? 

Jag sa åt ungen på skarpen att man absolut inte slår nån och speciellt inte på en bebismage. 

Ungen började trotsa emot och säga att hon visst fick slåss. 

Jag kände att det var lika bra jag gick innan jag började kalla henne saker.

Dagmamma 1 

Dagis 0

3 kommentarer:

marie sa...

Det är i såna fall man undrar hur föräldrarna är funtade...

Anonym sa...

Nästa gång, vilket det förhoppningsvis inte blir men ge ungen ett rejält tjyvnyp, vem tror du dagispersonalen kommer tro på när ungen gnäller över att du gjort den illa? Ibland får man tänka lite kreativt.

Linda Mpili sa...

Lite obehagliga kommentarer. Allt är inte alltid föräldrars fel, vem vet vad som hänt precis innan.

MEN SJÄLVKLART ÄR DET INTE OKEJ!!!

Jag hade sagt till dagispersonalen, för det är ju sånt som är bra att prata om efteråt. Så gör man inte osv...

HEMSKT!