onsdag 4 april 2012

49,6% kvar.

Nu har de gått 50,4% av graviditeten.

Jag är inget mattegeni utan det har min gravid-app räknat ut åt mig.

Var hos barnmorskan idag och fick lyssna på hjärtat, som slog bra fort. Men så var krabaten vaken och höll på att sparka och ha sig. Barnmorskan sa att det var en livlig en som jag hade i magen.

Jotack, lik brorsan sin! ;)

Mår fortfarande illa varje dag och har huvuvdvärk ca 4-5 ggr i veckan och i samband med detta blir illamåendet outhärdligt. Men jag har världens bästa doktor och jobb så jag jobbar 50%, förmiddagar, då det är då jag mår bäst. Eftermiddagarna är riktigt jobbiga.

Men det är roligt att ligga i sängen och bråka med bebisen. Putta och peta på. Då blir det liv i luckan och hela magen hoppar upp och ner. Så gulligt. Som om vi pratar med varandra, fast ändå inte.

Nu ska jag och krabaten i magen gå och ta oss ett bad. Jag ska läsa en bra bok,  krabaten får nöja sig med att guppa runt och få det varmt och skönt.

;)

Inga kommentarer: