torsdag 11 december 2008

Att det ska ta 25 år!

Okej...

Att det ska ta 25 år att inse att man är typ allergisk mot chili..!

Skulle göra bacon/chili-pasta igår, började glatt kärna ur chilin och finhacka den. Allt gick finemang, sen efter kanske 10 min så känner jag hur mina fingrar bränner som faan...! Tänker inte mer på det, utan kanske trodde jag råkat komma åt ett litet skärsår eller nåt!

Äter middag i godan ro (eller nja..slänger i mig middag snarare), och allt är frid o fröjd! Efter ett tag känner jag hur mina läppar känns konstiga..typ svullna och det sticker i dom, jag går och kollar i spegeln och min mun är jättesvullen..på ena sidan, på vänster sida! Det känns typ som eld på läpparna, maten var inte alls stark, kanske hade ½ tsk chili som mest..! Och mina fingrar ( på vänster hand!!) svider som fan och min tumme svullnar upp och blir knallröd och jättevarm..! Gick och la mig med fingrarna i en blöt/kall handduk och med mycket vaselin på läpparna och när jag vaknade senare på natten så var alla besvär borta...

Så halva min kropp (vänster sida) reagerade på chilin...hur normalt är det?

(monsterchili)


Maten var riktigt god men kommer undvika chili nu ett tag framöver...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi ville inte se en bild på chilin, vi ville se en bild på Dej under chiliattacken ;) hehe