torsdag 1 januari 2009

Kill me now..!

Nyårsafton var jättetrevlig, med god mat, trevligt sällskap och Christopher skötte sig exemplariskt, han var uppe till halv 12 och charmade varenda liten människa, han var så glad och skrattade och flörtade...

MEN...

När vi kommer hem till systern så känner jag att allt inte står rätt till och 20 min senare ligger jag däckad i vinterkräksjukan..

Det ÄR det värsta jag varit med om..förlossningen var en piss i missisippi i jämförelse...

Jag kräktes och satt på toa konstant i 12 timmar..helt uttorkad och det sista jag minns är när jag ska gå från sovrummet till toaletten...20 min senare så vaknar jag upp av att två ambulansmän står ovanför mig och ger mig örfilar..

Jag hade tappat medvetandet totalt, sambon hade hittat mig på badrumsgolvet helt okontaktbar...helt uttorkad och med blå läppar och ansträngd andning..så dom hade ringt 112...jag kommer inte ihåg nånting...

Eftersom det var kräksjukan ville dom inte ta in mig pga av smittorisk, men fick förhållningsorder och vätskeersättning (som jag fick behålla ca 3 sek)...! Dom antar att det hade slagit extra hårt på mig pga av min låga vikt (är väl nere på 49 kg nu eller nåt sånt..ofrivilligt ska påpekas) och pga av att jag helammar, så nu får jag inte amma överhuvudtaget tills jag är frisk och för det andra så producerar jag INGEN mjölk överhuvudtaget...

Och när vi kom hem från syster så fick jag ett anfall igen, låg och skakade i sängen okontrollerbart och fick blå läppar och jobbigt att andas...igen!! Låg under 3 duntäcken, hade på mig 2 par raggsockor och hade värmedyna på magen och sambon låg brevid och gnuggade mig varm..

Och nu sitter jag "bara" här med 39 i temp och mår som jag blivit överkörd av en ångvält...




GOTT NYTT JÄVLA ÅR!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

å fy sjutton!! vet inte vad jag mer ska säga....

Anonym sa...

Stackare!! *kram på avstånd ;)*

Anonym sa...

Jösses!
Det var det otäckaste jag har läst på länge.
=O
Vilken jävla skräck helt enkelt!