onsdag 25 februari 2009

Humör!

Älskar när Christopher är på goshumör, det brukar han visa genom hans leende och hans små händer, han nyper mig i armarna, han ligger och håller mina händer, han lutar huvudet mot mitt bröst. På dagarna är det så han somnar nuförtiden, vi lägger oss i sängen och vi myser ihop oss, tätt tätt..! Det kan vara det mysigaste som finns. Hans lilla kropp mot min. Min haka mot hans panna. Hör hans andning och han hör mitt hjärta..bästa av två världar. Trygghet för båda.

Så somnar han och ibland vänder han sig om, då brukar jag lägga mig arm lite försiktigt runt honom och så ligger vi där. Jag vill inte röra mig, vill inte väcka honom, vill inte gå. Brukar sluta med att även jag somnar efter ett tag.

Och så brukar vi vakna upp samtidigt. Han avfyrar ett stort leende och jag svarar genom att pussa honom i hela ansiktet. Han gillar det. Pussar honom överallt i ansiktet och han brukar skratta förtjust, när jag slutar pussa så brukar han ligga kvar stilla med ett leende på läpparna, med ögonen slutna. Det ser ut som han tycker det är mysigt. Jag älskar den synen. Vill aldrig sluta pussa. Aldrig sluta mysa!

_________

Inga kommentarer: