tisdag 28 april 2009

Det enda jag vill!

Idag fick jag nog!

På riktigt..nog!

Jag tog Christopher under armen och så åkte vi till barnakuten i Huddinge. Satte upp honom på disken och sa "hitta felet"...eller...kanske inte riktigt så gick det till men jag fick nog och vi åkte till barnakuten.

Han fick under dagen över 39 graders feber och mådde inte bra...återigen! Och mitt förtroende för vårdcentralen har sjunkit till botten, ville ha en ordentlig barnläkare!

Sagt och gjort. Vi fick träffa en jätteduktig och sympatisk läkare och som konstaterade att stackars Christopher återigen har dubbelsidig öroninflammation (illröd i båda öronen och trumhinnorna buktade utåt *aaj*) och sen har han på något sätt lyckats få falsk krupp också.

Så han har haft ordentligt ont i båda öronen, samtidigt som luftrören varit svullna och han har haft det jobbigt med andningen och sen hosta och 39 graders feber på det. Inte undra på att jag ville åka till akuten!

Men nu fick han en hästkur med penicillin och sen kortison mot kruppen.

Blir det inte bra nu sliter jag mitt hår och äter upp min hatt!!

Jag struntar fullständigt i att sömnen är nästintill obefintlig, det enda jag vill är att Stoffe ska bli frisk!

Helst igår!

________

2 kommentarer:

marie sa...

Men fan va otur ni har. Stackars christoffer..
Jag hoppas verkligen medicinen hjälper denna gång!! Krya på!!
Kram

/P sa...

Har du en hatt? De är inte så goda har jag hört..