tisdag 14 april 2009

Ge mig styrka och kraft!

Ge mig styrka! Att orka en natt till.

Jag har skrivit om sömnlösa nätter förrut, men dom har inte varit totalt sömnlösa, man har fått sova lite och Christopher har varit nöjd.

Inatt SKREK Christopher obehindrat från kl 23 - 05 och sedan har han gråtit konstant hela dagen. Och jag överdriver inte ens nu. Han skrek konstant och vi inte sovit EN enda minut inatt. Inte en enda minut! Och varje gång han började visa tendenser på att vilja sova så får jag hostattacker från helvetet. Blev så jävla förbannad på mig själv så jag gick in i hans sovrum (som är tomt) och hostade tills jag började blöda näsblod och fick huvudvärk. Bara för att den där förbannade jävla hostan skulle gå bort. Men de gjorde den ju inte. Man kan tydligen inte hosta bort hosta.

Vi har prövat alvedon, isring, vaggat, gått, sjungit, stått, legat, suttit, vagnen, bilen, sängen, soffan, absolut INGENTING dög. Han skrek sådär hjärtskärande, nästan i panik, grannarna måste undrat vad vi höll på med mitt i natten.

Ringde BVC imorse direkt också och fick en akuttid, läkaren kände och klämde och hummade och trummade, men hittade varken någon öroninflammation eller nåt annat. Dock "rosslade" Stoffe i luftvägarna så det var återigen en ordentlig förkylning, och han hade 39.8 i temp så dom tog CRP:et också och de låg på 8, så ingen infektion utan det är ett virus.

Så nu är det bara att ladda upp inför den kommande natten som lär bli likadan. Alvedonet hjälper fortfarande inte utan han gråter och gråter och gråter. Jag skulle utan att blinka ta all hans smärta och obehag...365 dagar om året! Ge mig det bara jag slipper se honom så ledsen som han är nu. Jag fullkomligt HATAR det! Finns inget värre!

Nänu ska jag försöka hitta nåt att äta också. Tydligen bör man göra det också.

_______


Inga kommentarer: