lördag 18 april 2009

Men inte undra på!

Inte undra på att lillvilden har varit ledsen. Var på närakuten idag för idag har han haft hög feber i 6 dagar. Och läkaren där tittade i öronen och konstaterade att Stoffe hade dubbelsidig öroninflammation. Stackars min lilla pruttrumpa!! Alldeles ont i öronen! Fick penicillin så jag hoppas att det blir bättre snabbt!

Vi var ju på bvc i tisdags och då såg dom ingenting. CRP:et var också bra, låg på 8 men idag hade den gått upp till 39. (ska ligga under 10) så inte sådär jätteförhöjt, men ändå så pass att de tyder på en infektion.

Usch! Bara han inte blir ett öronbarn. Sambon fick ju rör inopererade i öronen 3 (!!) gånger innan han fyllt 2 år. Så de är ju tyvärr inte omöjligt att lillvilden också fått problemöron.

Men nu ligger han och sover iaf. Febern är under kontroll tillslut men han är fortfarande riktigt riktigt trött och väldigt gnällig när han är vaken. Jag vill bara att han vara frisk och glad igen. Det tär på en att se sin son sjuk. Jag går ju runt och spänner mig och är orolig 24 timmar om dygnet.

Och iochmed att vi var på närakuten osv så orkade jag inte laga mat så det blev hämtpizza. Men ibland får man slarva lite. Önskekost kan ju gälla oss också....säger vi!
____

3 kommentarer:

madde sa...

Men lilla stackaren,inte lätt att va liten ;(. Skönt att ni fick pencillin så blir han ju bra fortare. Usch,ja gick ju o va spänd dygnet runt när wille va magsjuk,fick jordens huvudvärk när han va bättre o mina spänningar började fösvinna...inte kul...hoppas att han sover ordentligt inatt. kram kram

Eva sa...

Men liten StoffeBebis.
Stackare!
Men vad skönt att ni varit till läkare igen och att ni fått medicin.
Förhoppningsvis svarar han bra på medicinen och piggar på sig fort.
Att se sitt barn sjuk är det absolut värsta som finns.

Jag håller verkligen tummarna för att han får sova gott i natt och att han vaknar feberfri och glad imorgon.

Eva sa...

Hur har ni det idag?
Hur mår ni?
Jag hoppas verkligen att natten varit lugn och att ni fått vila.