torsdag 14 maj 2009

Dubbel-blä!

Usch och fy och dubbel-blä!!

Hittade precis en fästing på Christopher. Tog av honom pyjamasen och då såg jag nåt litet och svart på magen, trodde först det var ett litet utslag som börjat blöda eller nåt men så kollade jag närmare och då såg man dom där äckliga små benen! Fick nästan panik. Hatar fästingar, dom är vidriga, små och fyller ingen som helst funktion!!

Fick dock bort hela fästingen med pincett och nu har jag baddat med tvål och vatten.

Mailade våran bvc-sköterska också angående vaccin, men vi måste vänta tills han är 1 år.

Googlade lite på fästingar också och läste att nån hade hittat 30 fästinga på sin dotter.

30 fästingar!!

Jag hade dött....på stubben!

Näusch...nu blir det till att leta efter heltäckande sommaroverall till Stoffe...(läs burka)!

;)
_________

1 kommentar:

Eva sa...

Jag hade antagligen stått och dött på fläcken om jag hittat en endaste fästing på Joe.
Garanterat!

GAH!