söndag 17 maj 2009

Min bibel!

Min bibel för tillfället är "Somna utan gråt".

Det är som om boken är skriven till mig och ingen annan.

Alla tips är så bra och hennes problemlösningar tilltalar verkligen mig då jag inte är så mycket för 5-minuters metoden eller att han ska få gråta sig till sömns. Det här är mera som "avvänjning" av ammandet och alla uppvakningar på nätterna.

Han är aldrig svår att lägga, tar runt 15 min sen sover han gott, men sen framemot småtimmarna vaknar han upp relativt ofta och vill amma. Dags för förändring tycker jag då han inte längre behöver amningen utan det är mer en mysig stund.

Så nu har vi lagt upp en långsiktigt plan som är realistisk och som jag känner mig mycket motiverad till och som förhoppningvis ska göra att han sover längre perioder på nätterna och det leder till att jag får mer sammanhängande sömn.

Om det funkar ska jag fan skicka blommor till Elisabeth Pantley!

;)

________

Inga kommentarer: