torsdag 14 maj 2009

Stackars dagens ungdomar!

Herreminjesus! Det finns så mycket bloggar här ute på nätet som skrämmer mig, särskilts är det dom yngre bloggarna som gör att jag tackar gudarna för att jag är vuxen och inte behöver vara tonåring i dagens läge.

Vet inte om jag var kanske lite naiv eller bara tillräckligt självsäker när jag var 17-18 år att jag inte hade några större komplex, visst kunde man gräma sig över att man fått en finne på näsan just när man skulle träffa killen men jag har aldrig bantat eller velat operera mig. Sånt som idag är vardagsmat för dagens ungdomar.

Idag när man läser runt finns det 17-åringar som förstorar läpparna, brösten, har "size zero" som ideal. Helt sjukt i min mening. När man är 17 år har inte kroppen växt klart. Man är inte färdig. Slutresultat är inte klart! Dont fix it if it ain´t broken!

Stackars dagens ungdomar!

Vilken press dom måste känna för att vara perfekta.

Särskilt när det inte finns någon som är perfekt.

Som att leta efter en nål i en höstack.

________

Inga kommentarer: