söndag 31 maj 2009

Varför är det så?

Jag häpnas och förundras över en sak här i livet.

Det är hur dagens ungdomar har blivit så otroligt respektlösa. Det kan ju inte enbart bero på föräldrarna, det måste vara samhället som är inblandat på nåt sätt. Måste blivit en hårdare ton på nåt sätt och på det viset har ungdomarna satt på sig nån slags sköld av kaxighet och respektlöshet...eat or be eaten...eller va heter det?

Jag kan inte påstå att jag var nån slags mönster-barn när jag var yngre men jag skulle aldrig säga åt min mor att hennes mat var äcklig, eller säga åt nån främling att hålla käften, eller ännu värre, säga åt mina föräldrar att hålla käften, eller sätta upp sig mot läraren. Det fanns liksom inte i min värld...och det gör det inte än idag...10 år senare.

Så jag häpnas varje gång jag ser en ungdom som är kaxig och respektlös och jag lovar mig själv att jag ska försöka på alla sätt som är möjliga för att få att Christopher inte ska följa samma spår.

Det kommer bli svårt i dagens läge. Men jag ska bannemig försöka iaf.

Skam den som ger sig.

_____

Inga kommentarer: