onsdag 17 juni 2009

Meny.

Håller på att fixa inför midsommar för fullt. Lotten föll mig på mig när de gäller att fixa maten.

Menyn ser ut som följande:

Sillunch - självklart - med färsk potatis, västerbottenpaj, laxpaj, 4 sorters sill, gräddfil, gräslök, knäckebröd, ost, nubbe och iskall öl.

Sen blir det fruktskål som vi tar med oss till själva områdesfiranden, i den kommer den vara vattenmelon, jordgubbar, färsk ananas, vindruvor.

Sen på eftermiddagen blir det grillning med sydstatstema dvs cajunkryddade tjocka revbenspjäll och marinerad entrecôte, grillade jätteräkor, smörslungade grillade färska majskolvar, sötpotatispaj och bönsallad. Kommer även göra en färskpotatissallad för dom som vill ha det, lite bröd och ost till det.

Sen om vi orkar efterrätt så blir det en gammal klassiker, jordgubbar och vaniljglass.

Jag tror inte att vi kommer gå hungriga iaf.

Vädret ser ut att bli bra också. Så jag håller alla tummar och tår för att det stämmer.
_______

2 kommentarer:

marie sa...

Låter fantastiskt gott! Jag räknar med en leverans av left overs sen! ;)

Eva sa...

Det låter underbart.
Vilken tid ska vi komma?

;D