tisdag 25 augusti 2009

Barnvakt idag!

Jag satt barnvakt idag åt min systerson, dvs Christopher`s kusin Elias, 5 år.

Det var en pers. Att försöka ha koll på Christopher som är snabbare än blixten samtidigt som Elias mun går i ett.

Elias - Och så kom det upp några bävrar från under isen.

Jag - Nähä? Nej, inte klättra på dvdbänken Stoffe!

Elias - Men vi kastade snöbollar på dom så dom förvandlades till jordgubbar

Jag - Ojdå! Men Stoffe, ta ut gräset ur munnen.

Elias- Men då klättrade pappa och sengångaren upp för en isbacke och fick diamanter.

Jag - Jaså? Stoffe! INTE äta grus!

Elias - Och så flög vi iväg i en luftballong som en mammut hade byggt.

Jag - Nämen!!

Stoffe - UAAHHHAAAAA!

Så med andra ord är jag ganska trött nu och övertygad om att Christopher får vänta ett bra tag på en lillasyster eller bror.

;)

_______

Inga kommentarer: