fredag 14 augusti 2009

Home Sweet Home!

Jag kollade precis på Oprah - ja, Stoffe sov - och där städade dom upp stökig hem och pratade om vikten av ett välorganiserat hem. Och det har jag lärt mig sedan barnsben, det ska vara städat hemma. Inga högar med disk, inga högar med kläder på golvet, snyggt och prydligt är A & O för mig.

Yttre kaos = Inre kaos är nåt jag hört ofta.

Och jag är - som många vet - pedant ut i fingerspetsarna. Kanske lite F Ö R pedantiskt också men det känns bra för mig att ha det städat och snyggt omkring mig. För mig är det omöjligt att låta disk ligga eller låta sängen vara obäddad. När Stoffe somnat för natten plockar jag alltid iordning hans leksaker och lägger allt till rätta.

När jag träffade min Älskling märkte jag fort att han var likadan. Vad är oddsen? En kille som är lika pedantisk som mig? Hur många kan det finnas? 8 i hela världen?

Att vi båda är så gör att vi slipper många "vardagsbråk" om disk och tvätt och städning. Vi gör det automatiskt, det går av bara farten och jag tror A L D R I G att jag har bett att han ska diska eller byta kattsand eller nåt liknande. Han gör det, precis som jag. Jämställdheten är verkligen 50 - 50 här hemma.

Och det är 1 av 1157 orsaker till att jag älskar honom mer än nåt annat.

__________

Inga kommentarer: