torsdag 13 augusti 2009

Tålamodsprövande

Idag fick jag testa mitt tålamod - ordentligt - när jag skulle lyssna på när Alex Schulman sommarpratade. Stoffe var och lekte med farmor en stund och jag skulle passa på att lyssna och sitta i solen.

Varken den bärbara eller stationära datorn ville lyda mig och låta mig lyssna på radioprogrammet. Antingen buffrade den 12 gånger i minuten, hela datan låste sig och ibland bara själva "radion".

Och det hände på båda datorerna.

Kan säga att det var nära att min mobil flög in i skärmen några gånger men jag bet mig hårt i läppen istället och började om från början...för 1000 gången.

Jag fick höra runt 1 timme av hans program innan jag svor en hel del och stängde av alla datorer i ren protest.

Men det var jättefint det jag hörde iaf.

Trots svordomarna i mitt huvud och ilskan som knackade på dörren.

Humörsvängningar?

Jag?

Nejdå!

________


Inga kommentarer: