måndag 28 september 2009

Bordskick vs Spagetti?

Jag förbannar den dag Marco Polo kom på pastan.

Att plocka små små små bitar av kladdig spagetti över hela köksgolvet, under sina fötter, på skåpluckor, från knubbiga små barnlår, från ugnsluckan, från kylskåpet, från stolarna, större delen av matbordet, försöka pilla ut det från blont barnkalufs, diskbänken, katterna, mattan och pilla ut bitarna från små barnöron måste vara det tråkigaste som finns.

Antingen måste jag sluta ge Stoffe spagetti eller så får jag lära honom bordskick.

Och att lära honom bordskick är ju ungefär lika enkelt som att lära en bäver att flyga.

_______

2 kommentarer:

Eldregn sa...

Hmm, kommer med min kommentar någon dag sent såhär men, även jag läser din blogg lite då och då... det har som suttit i sedan bloggandet från Aftonbladet =)

Anonym sa...

Ja alltså matstunderna är ganska kladdiga just nu!
gaaanska