torsdag 17 september 2009

Helvete!

Det florerar mycket "Stop child abuse" på facebook nu. Hemska videos med budskapet att man ska agera om man misstänker att ett barn blir misshandlat.

Jag klickade på en video.

Det skulle jag inte gjort.

Bilderna jag fick se kommer jag inte glömma på ett tag. Hemska bilder. På oskyldiga barn som blir slagna.

Speciellt en frekvens fastnade i mitt mammahjärta. Det är en kvinna som försöker ge sitt barn flaska. Men den ålar sig - precis som alla barn gör någongång -.

Jag kan inte beskriva. Det går inte.

Kolla själva här. Klicka på rullskärmen.

Jag varnar er.

Är ni känsliga.

Avstå.

Men verkligenheten ser ut såhär för vissa barn.

Och jag får ont i hjärtat.

INGA barn förtjänar att bli slagna, förnedrade och illa behandlade.

Alla barn borde somna i en varm famn med kärleksfulla ord viskandes i örat.

Jag lider för varje barn som inte gör det.

Nu ska jag gå och ge min son en extra puss och stryka honom över håret medan han ligger och sover i sin trygga varma säng.

________

1 kommentar:

henriette sa...

fy faan. jag grät, så jävla illa var det. ibland undrar man vad det finns för folk egentligen. usch :(