fredag 9 oktober 2009

Pinsamt!

På tal om skratta.

Jag gjorde bort mig lite igår.

Var hos frisören och klippte lugg och tunnade ut mitt trollburr till hår. Medan jag väntade på min tur satt jag och tittade på "How I Met Your Mother", det var en rolig scen och jag skrattade så jag höll på att dö.

Grejen var att jag inte kunde skratta rakt ut eftersom jag satt där ensam, så jag skrattade inombords istället och när jag gör det så rinner mina tårar nåt så extremt.

Så det ser ut som om jag sitter där och tokbölar.

Bara för det så börjar jag skratta ännu mer, åt själva situationen.

Och nu går det liksom inte att hejda mig längre.

Börjar tokskratta och tårarna sprutar.

Frisörerna stannar upp och kollar på mig.

Kunderna kollar på mig.

Jag låtsas vara oberörd och skrattar vidare medan jag fäst blicken på tv:n - som det vid det här laget var reklam på -

Sen blev det min tur.

Hon klippte mig och jag blev jättenöjd.

Sen när jag skulle betala så sa hon bara "nämen, vi säger att det kostar 50 kr"

Så jag betalade alltså 50 kr för en klippning.

Hon trodde med största sannolikhet att jag var grovt psykiskt störd.

Det känns sådär.

Men men.

Helt fel ute var hon kanske inte.

;)

________

2 kommentarer:

marie sa...

Bilder Bilder Bilder! :D

kem sa...

50 spänn för en klippning?? hon måste ju ha varit livrädd för dig! *haha*