måndag 12 oktober 2009

Upplevelse!

Kom precis hem från Torekällberget.

Vi var en sväng däruppe i det underbara höstvädret.

Stoffe gick runt på ostadiga ben och tyckte det var roligast att hänga vid getterna.

Speciellt roligt tyckte han det var när en get åt upp hans handske.

Mindre roligt tyckte jag att det var när jag fick lov att stoppa ner min hand i en getstrupe.

Den upplevelsen hade jag lika gärna klarat mig utan.

På riktigt.

Men jag har redan haft traumatiskt upplevelser där jag nästan kvävt en and.

Ville inte skriva upp en get på den listan också.

_______

1 kommentar:

Eva sa...

Men visst är det väl lustigt att det alltid är så.
Det är de "vanliga" djuren som är mest populära.
Getter, kalvar, grisar och kaniner.
Det är tamej sjutton ALLTID så.
Speciellt getter verkar vara populära.
Hur exotiska djur det än finns att titta på så är det getterna som gäller.