fredag 11 december 2009

Helgen!

Imorgon ska jag och älsklingen gå på julkonsert inne i Stockholm och sen ut och äta. Lite julmys. Stoffe ska vara hos underbara farmor och farfar.

Jag skulle ringa och boka bord till restaurangen vi ska äta på men då fick sambon frispel - nästan iaf -. Han ansåg nämligen att det absolut ska vara killen som ringer och bokar bord, lite sådär gammeldags/romantiskt. Så han fick ringa så blev han nöjd.

Men det ska bli riktigt mysigt. Få klä upp sig lite, dricka fint vin och äta gott!

Sen på söndag blir det luciamys!

Hoppas luciatåget på SVT inte är lika U S E L T som det var förra året. Då var det något jäkla reagge-inspirerat luciatåg. Vart så besviken! Det ska vara dalarna, häst och vagn, luciakrona med tända ljus och hederliga luciasånger! (och jaa..jag är medveten om att lucia inte är svenskt men JAG tycker det är finast på ovanstående sätt)

Inte en reaggetjej som står och gör nån dålig reagge-cover på alla låtar. Bara jag tänker på det blir jag irriterad, hur tänkte dom liksom?

Aja.

Måste fokusera på annat för att inte bli irriterad nu!

;)

Konsert, middag, mys och lucia!

Sååå...

_________

Inga kommentarer: