tisdag 30 mars 2010

Minnen!

Jag fick hem en ridsport-tidning idag.

När jag låg i badet och bläddra i den åkte jag tillbaka 20 år i tiden.

För det fanns reklam för "Min Häst". Alla som någongång varit hästintresserade vet vilken tidning det är.

Och i reklamen var det en stor bild på Mulle.

Kommer ni ihåg Mulle?

Den vita runda hästen som var världen busigaste?

Det roligaste av allt är att våran häst som vi hade - Lyra - var en exakt kopia av honom. Mest till sättet men även till rundheten. Googlade på Mulle och fick upp den här bilden.



Tänk er en liten fladdrande ryttare på bilden också, ungefär så såg varje ridtur ut med Lyra.

Hon älskade att skena...och man satt som en vante där bak och försökte få stopp på henne.

Herregud va man vågade då.

Men det med ett varmt hjärta jag tittar på bilden och tänker tillbaks.

Skulle kunna skriva en drös inlägg om alla historier vi har om henne.

Fina oförglömliga minnen.

_________


1 kommentar:

TinTin sa...

Jag tror att vi alla har träffat en Mulle och flugit som en vante därefter... om inte annat så i fantasin!