lördag 10 april 2010

Lördagen!

OH MY GOD!

Idag har vi varit ute vid torpet och röjt som aldrig förr! Dom flippade med motorsågen och sågade ner det mesta. Jag däremot rensade rabatter och krattade en hel jävla del.

Har just nu ont...överallt...!

Vill inte tänka på vilken träningsvärk jag kommer ha imorgon och på måndag.

Ska tillbaka imorgon och börja elda upp allt virke. Kommer behöva elda varje dag i en månad om allt ska väck...typ!

Men det är roligt att jobba.

Ikväll blir det en liten whiskey och sen har jag för mig att sambon lovade mig en massage och sen sovmorgon - till typ 9:oo - för Stoffe sover hos farmor och farfar ikväll.

Ajuste, på tal om det, Stoffe har börjat prata på finska! Så jäkla coolt att höra! Och så jäkla coolt att han pratar och förstår 2 språk!


(Såhär såg det ut ett tag, never ending story med träd)


(Jag krattar för fullt, även systersonen sattes i arbete och
och fick bära pinnar..haha)

_____________

2 kommentarer:

Eva sa...

Tvåspråkighet är hur coolt som helst.
Men är det något jag har missat?
Har du finska som modersmål eller är det din sambo?
*nyfiken*

Johanna sa...

Nä,du har inte missat nåt! :) Jag och sambon min pratar svenska med honom. Medan hans farmor och farfar pratar finska med honom. Jag är dock halvfinsk medan sambon är helfinsk. Men jag kan inte finska dock. (jag kommer bittert ångra sen när Stoffe svär åt mig på finska) ;)