tisdag 4 maj 2010

Pessimist!

Jag kan vara en ordentlig jäkla pessimist ibland.

Sådär barnsligt pessimistisk. Det är nåt jag ogillar hos mig själv men det händer oftast bara när jag är trött eller allmänt butter.

Som idag när jag kollade på väderprognosen på New York. Det har varit 31 grader och strålande sol där nu i flera veckor. I slutet på nästa vecka ska det vara 11 grader och regn.

Och nu är jag helt övertygad om att det kommer vara 8 grader, snålblåst och regna småspik hela veckan vi är där. På riktigt. Jag tror verkligen det. Nästintill helt övertygad.

Så kommer det vara.

Det är så tråkigt. Jag hade sett fram mot ett somrigt New York, kjolar, svalkande drinkar, stora solglasögon och fräknar.

Det kommer bli blöta kläder, skoskav, varmt kaffe och paraply.

Utan tvekan.

Så är det, bara att acceptera.

Om vi ens kommer dit.

Vulkanaskan kommer kanske tillbaka.

;)

___________

Inga kommentarer: