lördag 8 januari 2011

Ge mig vardag igen!

Åh älskade vardag!

Var snäll och våldgästa oss!

Jag längtar efter att jobba, att handla, att laga mat, att slötitta på tv, ta ett bad, att bara ha vardag helt enkelt.

Vill inte ha ledigt längre, vill inte vara sjuk längre. Vill kunna få helgkänslan igen.

Vill jobba och komma in i rytmen så att tiden går och att det snart blir vår! (bortse från rimmet).

Usch på allt som har med vila och sjukdom att göra just nu.

Jobb och tidiga morgnar är det som står högst på min önskelista just nu.

Jag kan ju inte vara frisk.

______________

2 kommentarer:

marie sa...

Jag förstår din iver när du har ett jobb som du älskar. Jag siktar på det också och börjar mina lååånga resa i morgon med skola! =D

Linda Mpili sa...

så skönt att du bloggar igen, blir så glad av dina rader!