måndag 17 januari 2011

Jag är skadad.

Jag är skadad.

Eller skadad och skadad är kanske fel ordval.

Jag har en talang.

Jag kan läsa böcker fortare än vissa läser innehållsförteckningen på juicepaketet.

Och jag älskar böcker. Böcker är som en drog för mig. Har jag väl börjat med en bok kan jag inte sluta, jag går runt med boken i handen, jag läser den i soffan, i sängen, i badet, på toan. Ja, överallt förutom vid matbordet. Jag kan läsa samtidigt som jag leker med Stoffe - ja, jag är hemsk - men jag kan liksom inte sluta.

Men det är också ganska tråkigt. För böcker tar slut så fort när man läser så.

Som idag, jag fick hem Alex Schulmans nya bok " Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött". Jag började läsa runt 17:30, hade läst ut den kl 19:30.

Två timmar. Och nu är jag besviken över att den är slut. Jag vill ha mera. Det är liksom som 2 timmars antiklimax och sen..jaha...då var det över...och nu då?

Jag är skadad.

Men även om det var en kort men intensiv tillfredställelse måste jag säga att jag tycker om Alex Schulman. Han skriver så öppet, jag fastnar, jag blir intresserad, jag vill ha mer. Har läst båda hans böcker och ser framemot flera böcker av honom.

Jag gillar honom rakt igenom.

___________


Inga kommentarer: