måndag 14 mars 2011

Badhusbesök!

Oj, förresten.

Har jag glömt berätta att jag var med Stoffe till badhuset.

Själv.

Det var en upplevelse.

30 min till att övertala honom att man måste klä av sig och ha badbyxor på sig.

10 min sitta med honom i knät intill poolen.

5 min att få honom att åka rutschkana.

40 minuter att springa bakom honom medan han åker rutchskana, leker krokodil i vattnet, springer runt, runt, runt och runt, stoppa honom från att hoppa i det djupa vattnet.

20 min att övertala honom att gå tillbaka till omklädningsrummet.

15 min för att försöka få honom att sluta stirra sig blind och peka på gamla nakna tanter i duschen.

20 min för att övertala honom att klä på sig kläderna.

2 min att sätta honom i bilen.

30 sekunder tog det för honom att somna när jag startat bilen.

Så.

Det var lite mutande, trugande och lite lätt magsårsframkallande men mest var det roligt, riktigt roligt!

_______

Inga kommentarer: