onsdag 10 december 2008

För Ett År Sen!

För ett år sen..

Fick jag reda på att jag var gravid.

Kommer ihåg känslan, vi hade pratat om det tidigare under helgen , att jag var typ 1 dag sen med mensen, skulle haft den den 9:e december och på måndagen den 10:e december skulle jag till skolan för en föreläsning. Satt på bussen och helt plötsligt så hoppade jag av bussen, gick till apoteket och köpte ett graviditets-test och sen åkte jag hem igen..skolan kändes oviktigt...! Jag VISSTE att jag var gravid, hade lika gärna kunnat strunta i testet!

Kommer ihåg känslan av nervositet blandad med skräckblandad förtjusning. Gjorde testet och jag hann knappt kissa klart innan det blev ett klarblått + på stickan..! Det var ingen tvekan om saken! Jag skrattade och grät samtidigt..och darrade som ett asplöv! Ringde sambon och berättade att jag var gravid, han vart lika chockad som jag! Inget vi hade planerat men inte heller direkt nåt vi hade försökt undvika..om man säger som så! Sen ringde jag min ena syster och berättade nyheten och jag stod fast vid att de var nåt med jule-tiderna...! Tänk jungfru Maria! Men hon köpte det inte riktigt..hehe!

Kommer ihåg känslan av vetskapen om att jag var gravid, så mycket känslor, vetskapen om att man har 9 månader av graviditet framför sig och ett helt liv med barn, att jag skulle bli mamma, så mycket tankar, så mycket som kan gå snett! Men som tur var gick inget snett och idag sitter vi här med världens finaste Christopher!

Ett år senare...

Och jag blir fortfarande alldeles nostalgisk när jag tänker tillbaka...våran fina fina pojke var bara nån mm för ett år sen...nu är han våran underbara gosse med egen personlighet och vilja och gör såna framsteg...våran lilla gosse har redan blivit stor..i mina ögon iaf...!

Alldeles nyss var han "bara" ett + på en sticka..

Nu ligger han i babygymet och tuggar på några leksaker och fyrar av ett leende så fort jag kollar på honom...

Livet är underbart ibland...

1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt fint skrivet =)