tisdag 7 juli 2009

Dansade!

Jag höll på att smälla av alldeles nyss.

Jag satt och sjöng /nynnade på "dansa min docka" för Stoffe medan han satt och lekte. Helt plötsligt så börjar han gunga fram och tillbaka, sida till sida. Ganska snabbt och målmedveten. Ibland hoppade han till på stället där han satt också. Jag sjöng vidare och tänkte inte mer på det. Men så slutade jag sjunga och då stannade han. Och så började jag sjunga igen och då började han gunga igen. Så gjorde vi några gånger innan jag kom på va han höll på med.

Han dansade.

Min sötaste lilla pruttrumpa dansade.

Och han tittade på mig med och skrattade samtidigt som han dansade.

Mitt hjärta sprack nästan av kärlek.

Min sötaste lilla pruttrumpa dansade när mamma sjöng för honom.

Sömnlösa nätter och gnällighet försvinner liksom in en suddig massa när nåt sånt här händer.

________

1 kommentar:

Anonym sa...

åh din med!

min kille dansar mycket haha. Och verkligen sådär att de börjar/slutar direkt när beaten börjar/slutar.

linda mpili