fredag 17 juli 2009

Vattenavgång och minnen!

För ett år sedan var det en helt normal dag. Jag var gravid i vecka 36. Gick till jobbet och allt var son vanligt. Det var lite varmt och jag kom ihåg att jag var lite svullen om fötterna. Annars mådde jag prima. Hade inga förvärkar eller nåt liknande.

Föga visste jag att om 16 timmar senare skulle vattnet gå.

Kl 04 på natten den 18 juli gick jag upp för att kissa - trodde jag - ½ timme senare sitter vi i bilen på väg till bb och 15 timmar senare , kl 19:42, föddes Christopher, liten men alldeles perfekt!

Idag är också en helt normal dag. Stoffe sover lite förmiddag. Jag går runt och plockar och fixar inför semestern.

Undrar va det händer för spännande inatt då.

En sak vet jag.

Inget kan slå den natten och dygnet för ett år sen.

Upplevelsen, spänningen och förväntan var det absolut bästa jag varit med om. Utan någon som helst tvekan.

Grattis våran lilla prins som blir 1 år imorgon!

Du är det finaste som finns!

_____

Inga kommentarer: