tisdag 17 november 2009

På riktigt?

De senaste dagarna när jag kommit hem från jobbet så har jag blivit förpassad till soffan.

Kanske ska nämna att jag även blir skjutsad och hämtad på jobbet varje dag av mina älsklingar också.

Iaf.

Det är städat, det är iordningplockat, ingen disk, det är handlat, Christopher är gladskit och vissa dagar är även allt tvätt tvättad.

Sen ställer han sig och lagar mat. Dukar bordet. Tänder ljus.

Han diskar efter maten.

Sen säger han åt mig att ta ett bad.

När jag kommer ut så ligger det täcke och kudde i soffan. Han har tänt alla värmeljus och gjort det mysigt, kanske lagt fram lite godis.

Stoffe springer runt och gör glädjetjut för han är så nöjd.

Jag sitter på soffan under täcket och njuter av att bli ompysslad.

Inte en dag och sen aldrig mer

Utan varje dag gott folk.

Varje dag.

Jag är så kär så det nästintill gör ont i kroppen.
______

Inga kommentarer: