fredag 11 december 2009

Fredagstradition!

Jag är ju ledig fredagar så då brukar vi alltid gå ner på stan alla tre och fika på vårat stammiscafè!

Så gott och såå prisvärt!

Idag betalde vi 45 kr för

- en stor kanelbulle
- en äppelmunk
- ett wienerbröd,
- en cocacola
- en kopp kaffe

Det är relativt billig tycker jag. På andra ställen i stan kostar enbart en kopp kaffe 32 kr!

Och Stoffe älskar att sitta och kolla ut på bilarna och äta äppelmunk!

En riktigt härlig fredagstradition!

________

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Får man fråga vilket café det är? Bor själv i Södertälje centrum och det där låter nästan farligt billigt :-)

Johanna sa...

Va roligt med en södertälje-bo! =) Det är Tidermans vi brukar sitta, ligger på hörnet mot torget och mittemot kyrkan! Farligt billigt!!

Cecilia sa...

Jaha, där har jag aldrig varit, det blir ett måste nästa gång man är på stan :-) Jag är inte bara Södertäljebo, jag är läkarsekreterare också ;-) Ja, jag har läst din blogg ett tag, fråga mig inte hur jag kom in på den för det minns jag inte, haha.

Johanna sa...

Ja, det är väl värt ett besök! Brödet är superbilligt och superfärskt också. Perfekt till frukost! :) Nämen va roligt att du är läksekreterare!! Vad är oddsen? Jobbar du i stan?

Cecilia sa...

Ja, precic, vad är oddsen! Jobbar inte i stan, men hade gärna velat. Verkar vara ont om jobb på STS, på VC också för den delen. Jag har hamnat på Karolinska i Huddinge i stället. Fungerar bra tillsvidare men ser fram emot att få jobba på hemmaplan någon gång framöver :-)