onsdag 23 december 2009

Happy Xmas!

Idag åkte jag hemifrån kl 07:30.

Jag kom hem kl 19:00.

Alltså har jag cirka 4-5 timmar på mig att förbereda allt inför imorgon.

4-5 timmar innan jag kommer dö av trötthet alltså.

Nedräkningen börjar.

Klapparna ska slås in. Skinkan ska griljeras. Revbenspjällen ska marineras. Ölen ska på kylning. Kläder ska fixas. Naglar ska målas. Hår ska fixas. Lakan ska bytas. Det ska städas. Julmusik ska lyssnas på. Ögon ska tinda.

Min far sa till mig idag "Ingen idé att försöka springa ikapp".

Det tyckte jag var klokt sagt.

Allt får vänta. Jag hinner det jag hinner, resten får vänta tills jag har tid. Det som räknas nuförtiden är att Stoffe får uppleva en underbar julafton med tomtebesök, lek med kusiner, god mat, kärleksfulla och avstressade föräldrar och en jäkla massa paket.

Allt annat känns liksom lite oviktigt när man tänker så.

Ingen idé att försöka hinna nåt som man ändå inte kommer hinna med tillslut, så jag lutar mig tillbaka, gillar läget, älskar julen.

Den är vad man gör den till.

Och min kommer bli perfekt.

______


GOD JUL

önskar

Inga kommentarer: