lördag 26 december 2009

Vidrigt beteende!

Okej. Med risk för att reta upp vissa personer nu men jag fullkomligt FÖRAKTAR gravida som röker.

Idag har jag sett 2 gravida med stooora magar som står och röker.

Det är nåt i mig som väcks när jag ser såna I D I O T E R. Jag vill bara gå fram till personen ifråga och berätta vilken äcklig människa hon är i mina ögon.

Ja..jag vet...jag är drastisk i mitt uttalande.

Men jag är ärlig.

Om det så finns en millichans att barnet kan bli skadat.

VARFÖR i hela friden röker man då?

Och kom inte med "Men det är så svårt att sluta röka"...jag tror inte ett skit på er..

Jag har sett folk som slutat röka så fort det varit en + på testet utan några som helst problem.

Självbehärskning? Hört talas om det?? Det handlar inte dina behov längre.

Det handlar om ett ofött barn som tar skada för du inte har någon självbehärskning / vilja att sluta röka!

Du är inte frisk som människa om du inte har den självbehärskningen.

Sååå!

Nu fick jag ut lite tankar som jag inte kunde säga direkt till personerna som rökte, men som jag hade gjort om jag kunnat!

________



*Jag räknar med att få en del arga kommentarer från rökare nu men det här är MINA åsikter. Jag struntar om du ogillar dom och har bortförklaring. Det går inte att ändra mina åsikter i denna fråga. Så försök undanbedes.

2 kommentarer:

Sara sa...

Jag håller me fullständigt! kunde inte ha sagt det bättre själv!

Eldregn sa...

Min mor har rökt sedan hon var ung... dock har hon gjort ett antal uppehåll.. nämligen så många som vi är syskon.

Idag har hon väldigt svårt att sluta röka och jag vet inte hur många år det varit prat om det... trots det så hade hon självbehärskning att varken röka eller dricka något när hon väntade barn.


Personligen kan jag bara tycka att... kan man få en större motivation/anledning att låta bli?