onsdag 3 februari 2010

SVORDOMAR!

Jag är så förbannat jävla skittrött på den här satans jävla vintern som håller Sverige i ett järngrepp som jag - på riktigt - börjar tro aldrig kommer släppa.

Det är snö snö snö snö snö blåst snö blåst snö is snö blåst.

När man går så tar man ett steg framåt och slirar två steg åt sidan.

När man åker bil åker man 100 meter framåt och glider 50 meter extra, trots nya vinterdäck!

Jag är ingen stor favorit av att köra bil - trots körkort sen 4 år - men på vintern fullkomligt hatar jag det. Jag litar på min egna bilkörning och bilens däck men jag litar inte på de andra 50.000 bilkörare i denna stad då dom åker 70 på 30-väg, aldrig hört talas om vinterdäck och bromsen vet dom inte vart den sitter.

Jag kanske har skrivit det förr men i många fall föraktar jag vissa som kör bil i den här staden. Dom måste - på riktigt - köpt sina körkort.

Så att lämna Stoffe till dagmamma blir lite av en gåta här i framtiden om inte snön snabbt smälter undan.

Bara att snöra på sig skidorna och slänga upp honom på ryggen.

Utan överdrift.

____________

Inga kommentarer: