onsdag 3 februari 2010

Efterkontroll

I vintras skapade jag ju lite drama.

Idag var jag på efterkontroll.

Den jäveln hade kommit tillbaka.

Och dessutom växt lite extra, så på 2 månader hade den växt från bortopererad till 6 cm stor cysta som satt på exakt samma ställe. (100% godartad iaf så de känns ju bra på det sättet)

Men iaf...

Vad vill den mig?

Vad är den ute efter?

Har den en gås oplockad med mig?

"I`ll be back"...typ!

Hon ville inte operera bort den just nu utan avvakta för att se om den växer sig större och sen göra en lite större operation om ett par månader och ta bort så mycket de behövs för att den inte ska komma tillbaka.

Mmm...det tycker jag låter som en jättebra idé.

Vänta och se om den blir större dvs göra ännu mer ont om nåt händer som sist samt gå runt och oroa sig.

Hon vet säkert vad hon pratar om.

Men jag är inte helt bekväm med att det finns nåt där inne som växer, som kan göra fruktansvärt ont samt leda till operation.

Som jag sa till sambon i efterhand, hellre operation under planerade formen än ett besök till akuten och därefter ingrepp.

Men men.

Bara göra det bästa av situationen. Får väl försöka bli kompis med den.

;)

_________

Inga kommentarer: