onsdag 18 april 2012

Nattrutiner med en känslosam 3-åring!

Stoffe sover ju i eget rum och har gjort sen han var 1 år men fortfarande så kommer han över 1-2 ggr per natt och kryper upp mellan oss. Det får vi vara nöjda med liksom.

Men det roligaste är att VARJE gång han vaknar på natten, oavsett om han kommer över eller om han bara vaknar till och somnar om så hör jag hur han ropar från sin säng.

"Maaaaamma....jag ÄLSKAR dig".

VARJE gång han vaknar på natten så ropar han det.

Och varje gång vaknar jag och får behärska mig för att inte springa in och pussa sönder honom.

Har jag tur så kommer han strax efter det intassande i vårt sovrum och kryper upp brevid mig, då brukar jag pussa honom och viska att jag älskar honom också och så somnar vi om.

Några timmar senare vaknar jag av ett rop från han sovrum (då maken bär över honom efter ett tag).

"Maaamma...jag ääääälskar dig".

Och så börjar vi om.

Så ser våra nattrutiner ut!