onsdag 29 augusti 2012

Det glamourösa livet som 2-barnsmor...!

Hade glömt hur otroligt oglamouröst livet som småbarns mor är.

Oglamouröst men underbart, tro ingen annat ni blivande föräldrar som möjligtvis läser detta.

Men det är liksom lite svårt att känna sig fin och attraktiv med barnkräka, bajsblöjor, kräklappar, tuttinlägg, nerkräkta kläder lite "all over the place"...om man säger som så.

Men känna sig fin hinner man kanske göra lite senare.

Sen hjälper det ju att man har en underbar make som älskar mig, fast jag går runt med ena tutten i vädret efter amning, då jag glömt att stänga bh:n och tröjan, trots att när han pussar mig på halsen så kommer det med största möjlighet vara en barnkräka där, trots att när han vaknar på morgonen så ligger det en bajsblöja under hans kudde, som jag bytt mitt i natten och lagt där i mitt sömntillstånd.

En make som trots allt detta, smyger upp bakom mig så fort han får chansen och kramar mig, som viskar "jag älskar dig" innan han somnar, och som....det bästa av allt...tar båda barnen på helgmorgnarna så jag får sova lite extra.

Är inte det kärlek så säg...




Inga kommentarer: