lördag 2 maj 2009

Hur kommer det sig?

Imorse vaknade vilden kl 05:20, då tyckte han att det var morgon, jag vägrade dock gå upp utan låg kvar i sängen och lät honom klättra på mig och pilla mig i näsan, munnen och dra mig i tungan. Sen kl 06 väckte jag sambon som snällt fick gå upp med honom, och så sov jag till halv åtta. Lyx...eller nåt! Att vara morgonpigg kommer inte från mig iaf.

Sen har det varit en sån där effektiv dag igen. Förstår inte varför man är så pigg egentligen, måste vara årstiden och ljuset, men nu märker man att de börjar svida i ögonen lite. John Blund sitter på axeln och kastar grus i ögonen på mig.

Var och kollade på sommarstugan också, tog några bilder men orkar inte lägga in dom på datorn just nu så ni får se en annan gång. Men de kommer bli superfint när allt är klart, ska måla om lite och fixa lite i trädgårn sen kommer vi må som kungar mitt ute i ingenstans!

På måendefronten börjar de väl bli bättre. Christopher mår lite illa av penicillinet och både han och jag är lite snoriga och hostiga, men det är typ vardagsmat, det kunde vara värre.

Gäller att vara positiv.

Fast 05:20 är det svårt att vara positiv, men vad gör man inte för dom små liven.

_________

1 kommentar:

Eva sa...

HAHAHA, ja vad gör man inte för de små liven.

Det är bara att svinga benen över sängkanten och vingla upp.
Hur tidigt mammakroppen än tycker att det är och hur svimmfärdig mammakroppen än känner sig.

*ryser*