tisdag 8 september 2009

Dagens Ros!

Medan jag satt och höll mig från att fnissa hos farbror doktor så passade farmor Stoffe.

Dom gick en sväng runt sjukhuset och precis när dom kommit tillbaka så kommer det in en ambulans och en polisbil som stannar en bit bort från entrèn.

Farmor och Stoffe går dit för han älskar ju polisbilar och allt som har blinkade ljus, som alla barn.

Farmor börjar prata med ambulansförarna och poliserna som är otroligt trevliga och snälla. Både polisen och ambulansen sätter på sina sirener bara för Stoffe. Sen fick Stoffe känna på polisen batong och alla hans nycklar - och ja..det hade kunnat låta lite snuskigt men endast om det vore jag som hade känt på batongen - Då hade ni kanske börjat ana oråd, dels för att jag kände och dels för att en polis frågade om jag ville känna på hans batong, sån tur har man ju aldrig?

- Ursäkta Fröken..ja..just du? Skulle du vilja känna på polismannens batong måhända?

Ja...*host*...men iaf...

...jag hade respekt för alla sorts uniformer tidigare men nu är jag även full av beundran. Att det finns vissa som är så otroligt snälla och tar sig tid att göra en 1-åring väldigt glad på deras rast.

Dit går dagens ros!

_________

Inga kommentarer: