tisdag 8 februari 2011

Filmer!

Hade semester igår och plöjde igenom några filmer.

"The kids are all right" = 4 av 5. Gillade den skarpt, kanske dels på grund av att favoriten Mark Buffalo var med, och det faktum att det var en feelgood-film med en liten tvist. Bra skådespelare överlag.

"The king`s speech" = 3 av 5. Nominerad till 12 Oscars, vilket jag inte riktigt kan förstå, men bra skådespelare, en av mina kvinnliga favoriter Helena Bonham Carter, som kungens förstående fru. Hade höga förväntningar och kanske jag fällde en tår i slutet men 12 Oscars? Nja...snarare medelmåttig.

"Due date" = 2 av 5. Tråkig humor, billiga skämt, irriterande dåligt skådespeleri. Efter 10 minuter satt jag bara mest och irriterade mig på alla tråkiga och uppenbara skämt (bajs, knark och död-skämt), konstigt nog inga tutt eller sexskämt. Skrattade kanske 1-2 gånger under 90 min. Bra betyg på en komedi?
___________


Inga kommentarer: