onsdag 25 januari 2012

Lovar att bli bättre...snart..

Ni får ha översikt med min blogg nu ett tag tills illamåendet går över. Förhoppningsvis snart. Förhoppningsvis igår.

Fick t o m en diagnos av läkaren: hyperemesis gravidarum (extrema kräkningar/illamående under graviditet) och är sjukskriven tills det lättar. Det funkar tydligen inte att jobba och kräkas...och kräkas...och kräkas..och kräkas...på samma gång! Speciellt inte när jag inte TÅL dofter av något slag.

Men det är liksom lite svårt att hitta inspiration till andra inlägg eftersom min vardag består i att inte försöka kräkas, vilket jag failar med...ofta....

Jag lovar att blogga bättre sen när livet leker igen.

Om mat *ulkar*

Om långa underbara promenader *ulkar*

Om djuren *ulkar*

Om stallet *ulkar*

Om vardagen *ulkar*

Just nu är faktiskt varje dag som en smärre mardröm. Hemskt men sant. Är så glad över att vara gravid, våran högsta önskan och dagarna får gärna gå fortare. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott på tvillingar, men nej, det är det inte, inte enligt VUL iaf.

Och NOTE TOSELF: Om maken börjar prata om ett tredje barn sen i framtiden. SÄG NEJ.

;)


1 kommentar:

marie sa...

Jag tänker på dig min fina fina vän! Snart går det över och du kan njuta ordentligt! Kram!!